poniedziałek, 6 kwietnia 2015

#49 Englis Matters 39

Kolejna odsłona magazynu English Matters, czyli czegoś co potrzebuje każda osoba ucząca się języka angielskiego. Ten numer wybrałam ze względu na Lanę Del Rey na okładce, ponieważ jestem jej fanką i byłam ciekawa co o niej napiszą. Przejdźmy do artykułów.

Na drugiej stronie mamy coś co uwielbiam w każdym języku, czyli gra słów. Jeśli nie wiecie o co chodzi tu dam wam przykład: Did you hear about the guy whose whole left side was cut off? He's all right now. Nie powicie mi chyba, że to nie jest zabawne ;)

Pierwszy duży artykuł jest o Lanie. Opisane są tutaj początki tej artystki, gdy jeszcze występowała jako Lizzy Grant. Jak zmieniał się jej styl i w jaki sposób nastąpiła wielka zmiana z Lizzy na Lanę. Artykuł jest oparty ogólnie na tym w jakim stylu Lana tworzy swoje teledyski i muzykę i kim się inspiruje. Jak dla mnie to był bardzo ciekawy artykuł, ale przypuszczam, że ktoś kto nie jest fanem Lany nie będzie zaciekawiony.

English Matters nie zapomniało o czytelnikach, którzy jedzą zdrową żywność. Dla nich jest artykuł o marketach/targach ze zdrową żywnością. Lokalni rolnicy przywożą swoje zbiory i sprzedają. Jest możliwość spróbowania przed kupnem oraz wypytania sprzedawcy czego używał do uprawy produktów. Jak dla mnie pójść na taki targ byłoby czymś ciekawym. Przynajmniej byłaby pewność, że kupowane produkty są zdrowe i lokalne. Niestety takie targi są tylko w USA.

Jako, ze czytam książki i prowadzę tego bloga, zaciekawił mnie artykuł o nagrodzie The Man Booker Prize. Jest opis kilku zwycięzców i ich książek. Mimo, że nagroda ma w nazwie Man jest trochę tekstu o Hilary Mantel, która wygrała dwa razy. Wygrała dzięki kryminałom i mam nadzieję, że kiedyś będę miała szansę przeczytać te książki.

Każdy miał kiedyś problem z powiedzeniem komuś o śmierci kogoś, jak powiedzieć, że ktoś jest niepełnosprawny bez używania tego słowa. I dzięki English Matters stanie się to trochę łatwiejsze. Ułożyli nam listę kilku zwrotów, które zastąpią te najpopularniejsze bez urażania drugiej osoby. Nie dość, że nauczy nas ciekawych zwrotów, to jeszcze takich, których się często używa.

Wiadomo, że u nas w Polsce najważniejsze sporty to piłka nożna, siatkówka i ostatnio piłka ręczna. Ale czy zastanawialiście się jakie sporty są popularne w innych krajach? Np. w Japonii? Mamy tutaj artykuł, który przybliża nam sytuacje ze sportami w tamtym kraju. Każdy od razu powie, że sztuki walki. Ale czy na pewno? Nie będę wam zdradzać tej niespodzianki, sami zaglądnijcie ;)

Ostatni artykuł przedstawia nam Manhattan. Przyznajcie się, kto nie marzył kiedyś żeby pojechać do NYC i pozwiedzać, odwiedzić Central Park, zobaczyć Most Brooklyn'ski, Empire State Building?
Ja bym chętnie odbyła taką wycieczkę i EM pomaga nam ułożyć plan działania w NY, ponieważ pokazuje najciekawsze miejsca warte odwiedzania. Gdybym tylko miała możliwość od razu bym tam poleciała :)

Podsumowując, w tym numerze ponownie niczego nie zabrakło, artykuł o Lanie, o podróżach, zdrowym żywieniu, książkach. Coraz bardziej podobają mi się numery EM i dzięki nim moje słownictwo z j. angielskiego coraz bardziej się poszerza. Świetna sprawa. Polecam każdemu, który zna angielski na tyle dobrze żeby poradzić sobie z prostym tekstem. Idealne czasopismo do relaksu, a przy tym do nauki :)

Za możliwość przeczytania ciekawych artykułów dziękuję wydawnictwu Colorful Media :)


1 komentarz:

  1. Uwielbiam ten magazyn, a o Lana Del Rey z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń