piątek, 2 stycznia 2015

#44 1D. Tacy właśnie są

Tytuł: 1D. Tacy właśnie są
Autor: Danny White
Liczba stron: 232
Wydawnictwo: IUVI

W 2010 roku pięciu zwykłych chłopaków odliczało dni do solowych przesłuchań w X Factorze. Jeden z jurorów zaproponował, aby połączyć ich siły. Zachwycili wszystkich... Z programu wyszli jako zespół. Podpisali wielki kontrakt muzyczny. Od tej pory ich życie zmieniło się diametralnie, a cały świat oszalał na punkcie One Direction!

Oczarowali samą Rihannę, a Robbie Williams uznał zespół za jedną z największych gwiazd muzyki pop! Ich debiutancki album królował na pierwszych miejscach list przebojów. Każdy nagrany kawałek to absolutny hit. Bilety na trasy koncertowe chłopaków są wyprzedawane w mgnieniu oka.

To jedyna pełna i aktualna biografia.

Przedstawia fascynującą historię wędrówki do sławy. Została wzbogacona najnowszymi wydarzeniami z życia chłopaków z 1D.

Książkę przeczytałam już dawno, ale jakoś nie mogłam się zebrać na napisanie recenzji. Ostatnio na żadną recenzję nie mogę się zebrać. Ale teraz biorę się za siebie i postaram się wszystko do końca stycznia ponadrabiać: wszystkie recenzenckie książki, gazety i pożyczone książki od koleżanek. W końcu postanowienia noworoczne trzeba spełniać :) No to przechodzimy do recenzji.

Na początku muszę się przyznać, że kiedyś byłam wielką fanką tego zespołu. Szalałam za nimi. Jednak mój gust się coraz bardziej zmienia i kształtuje z każdym nowym dniem, więc odchodzą różne zespoły i pojawiają się nowe. One Direction jest jednym z tych, które odeszły. Ale mimo wszystko chętnie przeczytałam książkę żeby sprawdzić się czy byłam dobrą fanką wiedząc o nich wszystko ;)

Czytając książkę stwierdziłam, że większość fanek wie wszystko z tej książki. 2/3 książki to opis przesłuchań chłopców (solowych występów), następnie ich występy już w zespole i krótki opis jak się po XFactorze rozwinęła ich kariera. Książka kończy się chwilę po wydaniu pierwszej płyty. Sądzę, że jest to niezły zbiór występów chłopców z wczasach XFactora. Większość fanów skupia się bardziej na ich działaniach jako zespół, ale często jest też wyciągana sprawa solowych przesłuchań chłopców, więc jeśli poznaliście ten zespół i chcecie wiedzieć trochę więcej na temat jego historii to jest to dobra pozycja do przeczytania na początek :)

Aby nie zanudzić nas ciągłymi opisami w środku książki mamy wkładkę ze zdjęciami chłopców. Każda fanka będzie nimi zachwycona.

Książka miała prosty język, chociaż opowiada o zespole (np. jak to było w wypadku Coldplaya było tyle niezrozumiałych terminów muzycznych, że tylko można było dziękować Bogu, że na końcu był słowniczek) co mnie bardzo ucieszyło. 

Podsumowując, nie ma co dużo mówić, książka bardzo dobra. Żałuję jednak, że nie było więcej powiedziane o późniejszej działalności zespołu, no ale opisy XFactora są naprawdę idealne patrząc na moją wiedzę, więc wybaczam to. Pozycja obowiązkowa dla każdego Directionera i Directionerki. Dopełni idealnie waszą wiedzę o One Direction :)

Ocena: 10/10

Za zapoznanie się z historią utworzenia One Direction dziękuję wydawnictwu IUVI :)

3 komentarze:

  1. Nie przepadam za tym zespołem, więc od razu kategorycznie spasuję. Ale cieszę się, że Ci się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie to nie mój klimat, ale fajnie, że oceniasz książkę na maxa :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tylko refren 1 piosenki i nie interesuję się tym zespołem, więc odpuszczę sobie.

    OdpowiedzUsuń