poniedziałek, 13 października 2014

#38 English Matters-wydanie specjalne Fashion

Po moim pierwszym English Matters bardzo się ucieszyłam z tego, że od razu mogę się zabrać za wydanie specjalne. Zwykłe wydanie mi się bardzo podobało, a Fashion nie było gorsze. Pochłonęłam bardzo szybko, ale jakoś nie mogłam się zebrać na recenzję (ostatnio nie mam jakoś weny, przepraszam. Ale książki i gazety czytam, więc materiały do recenzji są). Jeśli ktoś pierwszy raz słyszy o English Matters to po krótce przedstawiam. Gazetka jest cała napisana w języku angielskim. W tym numerze stawiamy na temat mody, więc w tym stylu są artykuły. Trudniejsze słówka są przetłumaczone pod tekstem. No to przechodzimy do środka naszej gazetki.

W tym numerze mogliśmy przeczytać artykuł o naszej sławnej modelce, czyli Anji Rubik. Tematem przewodnim były sesje i pokazy gdzie Anja pokazywała trochę więcej ciałka niż powinna. Mamy także przedstawione jak modelka zaszła tak daleko i co ją motywuje. Choć fanką Anji nie jestem to spodobał mi się opisany tutaj sposób jej myślenia o modzie i modelingu.

Kolejnym artykułem jaki biorę pod lupę jest ten o gorsetach. Dla mnie gorsety są po prostu magią. Nie wyobrażam sobie nosić cały dzień gorsetu. No chyba, że raz na jakiś czas, ale też nie na cały dzień. Oczywiście nie twierdzę, że kobiety nie wyglądają w nich pięknie. Mamy tutaj przedstawioną ich krótką historię. Ja gdy słyszę o gorsetach od razu mam przed oczami zdjęcie kobiety, która zmniejszyła sobie talię do takiej malutkiej przez noszenie ich. Koszmar, ale jeśli nie używamy ich w celach zmniejszenia talii itp. to jestem jak najbardziej na tak :)

W magazynie jest także coś dla blogosfery-artykuł o modowych blogerkach. Ale nie byle jakich-takich na światową skalę. Nawet niektórzy projektanci proszą je o wzmiankę o ich kolekcjach na blogach. No przyznać się, kto by tak nie chciał?

Mamy dział poświęcony eko rzeczom. Ekologiczne sukienki? Jak najbardziej! Płócienne torby na zakupy? Nie dość, że oryginalne to jeszcze modne! Wszystko tutaj znajdziecie. Z czego robi się ekologiczne kolekcje oraz jak pewna kobieta rozwinęła swoje zwykłe hobby w coś dużego.A przed tymi artykułami mamy dwustronny kalendarz modowy. W każdym kółku mamy dany miesiąc i co wielkiego, związanego z modą, się w tym czasie dzieje na świecie, czyli Fashion Week itp.

Oprócz samych zalet mody mamy też opisaną tragedię związaną z wyrobem ciuchów. W 2013 roku w Savar w Bangladeszu zawalił się budynek gdzie tysiące ludzi pracujących w marnych warunkach robiło ciuchy. Ten wypadek, w którym 1 100 ludzi zginęło, a  2 500 zostało zranionych zapoczątkowało wielką akcje poprawienia warunków pracy w biedniejszych krajach. Ale więcej przeczytacie w tym numerze.

Jako artykuł muzyczny mamy Justina Timberlake'a. O samym piosenkarzu i aktorze mamy zaledwie jeden paragraf. Cały artykuł zajmuje tekst piosenki "Suit & Tie" oraz jego opracowanie. Piosenka wpadająca w ucho, tekst łatwy, ale z ciekawymi słowami i zwrotami.

Moje dwa ulubione artykuły w tym numerze to zdecydowanie ten o Mediolanie jako stolicy mody oraz o marce Louis Vuitton. Krótka historia tej marki to było to co przyciągnęło moją uwagę oraz to jacy modni są Mediolańczycy i jakie mają wyczucie w tym temacie.

Podsumowując, English Matters mnie nie zawiódł. Interesujące artykuły, nowe, ciekawe słówka i zwroty. Nie mogę się doczekać kolejnego numeru, który będzie z moim ukochanym Sherlockiem, czyli Benedictem Cumberbatchem. Czekacie na recenzje? ;) Jak na razie polecam przeczytać ten numer, ale zainteresuje to tylko tych co ciekawią się tematem mody. Jeśli nie lubicie tego typu rzeczy możecie nie znaleźć dla siebie odpowiedniego artykułu.

Za możliwość wniknięcia w świat mody dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

4 komentarze:

  1. JA do świata mody się raczej nie palę, ale magazyn z chęcią przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten numer muszę sobie odpuścić, ponieważ nie ciągnie mnie do czytania o modzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje "czytanie" gazet modowych ogranicza się na oglądaniu zdjęć, więc raczej podziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń