wtorek, 1 kwietnia 2014

#1 Niezbędnik Obserwatorów Gwiazd

                                    Tytuł: Niezbędnik Obserwatorów Gwiazd

Tytuł Oryginalny: Boy 21

Autor: Matthew Quick

Wydawnictwo: Otwarte

Liczba stron: 313

Książka opowiada o Finley'u, chłopcu mieszkającym w Bellmont, gdzie rządzą gangi oraz irlandzka mafia. Jego dziadek nie ma obu nóg, ojciec pracuje na nocną zmianę, a matka zniknęła w okolicznościach, o których nikt nie chce mówić. Finley też nie chce mówić- odzywa się tylko wtedy kiedy musi. Woli grać w koszykówkę. Jedyną osobą, która rozumie Finley'a, jest jego dziewczyna Erin. Oboje co wieczór spotykają się na dachu jego domu, patrzą w gwiazdy i marzą o ty, aby wydostać się z piekła, jakim jest Bellmont. Pewnego dnia trener Finleya prosi go o dziwną przysługę. Nagle świat Finleya przekręca się o 180 stopni Celsjusza. 

Sama fabuła książki jest przedstawiona bardzo ciekawa. Gdy ją czytałam nie było momentu, że była nudna i miałam ochotę odłożyć ją i iść porobić coś ciekawszego. Co chwila coś się działo. Nawet najprostsze czynności, jak treningi Finley'a z Erin były ciekawie opisane. Szczególnie zrozumią to osoby, które czytały jakąś książkę Matthew Quick'a jak Poradnik Pozytywnego Myślenia. Jego styl pisania jest bardzo przyjemny do czytania, a jego pomysły na fabuły są niesamowite według mnie.

            "Dla człowieka z młotkiem w ręce wszystko wygląda jak gwóźdź."

Wracając do fabuły. W tej książce możemy szybko znaleźć przykłady tego jak ważny jest dla nas drugi człowiek i, że przez stracenie pewnej osoby, nasz świat może się zawalić. Bohater książki, Finley, posiada bardzo szczególną więź z chłopcem nazywanym Numer 21, którego spotkała wielka tragedia. I dzięki wspólnej przeszłości, czyli podobnej tragedii, chłopcy rozumieją się doskonale, choć potrafią ze sobą nie rozmawiać przez długi czas. 

Dzięki miejscu akcji, czyli Bellmont, możemy łatwo się dowiedzieć co się dzieje na świecie. Bierzemy tą książkę, siadamy sobie w wygodnym fotelu, herbata, koc, a po drugiej stronie Ziemi, w jakiejś mrocznej dzielnicy zabijają niewinną osobę. Ciemna myśl, prawda? Ale tak właśnie jest w Bellmont, gdzie władza jest głównie opierana na tym ile osób pobiłeś, ile towaru sprzedałeś. Jeśli nie masz jakiejś znajomej twarzy w jednym z gangów, możesz zapomnieć o bezpiecznym powrocie ze szkoły lub pracy do domu.

"Pamiętaj, to dopiero początek, więc pod koniec zawsze masz szansę wygrać z talentem dzięki ciężkiej pracy..."

Podsumowując i kończąc, zapewne zauważyliście, że książka ta wywarła na mnie ogromne wrażenie. Bohaterowie nie wykreowani na jakieś gwiazdy, wszystko pokazuje świat takim jakim jest, a to bardzo cenię w książkach. Książka ta tak bardzo mi się spodobała, że nie mam się czego doczepić i definitywnie ląduje na półce z moimi ulubionymi książkami. Gorąco polecam :)

Ocena: 10/10

__________________________________
Jeśli coś jest nie tak, musicie mi wybaczyć, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z recenzjami ;)

4 komentarze:

  1. Z chęcią w wolnej chwili przeczytam tą książkę. Wydaje mi się być fajna, tym bardziej, że czytałam już "Poradnik pozytywnego myślenia" tego autora. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i byłam pod ogromnym wrażeniem. Książka jak dla mnie najlepsza jaką czytałam w tym roku. Po zakończeniu pierwsze słowo jakie cisnęło mi się na usta to - łał!
    Recenzja jak najbardziej trafiona ;) Powodzenia w blogowaniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam takie same odczucia c: I dziękuję bardzo :D

      Usuń
  3. O tak, muszę przeczytać ! Widzę, że sporo ciekawych książek czytasz, to sobie tutaj będę zaglądać :) Zaobserwowałam Cię też na lubimyczytać.pl jako unicorn792 ;)

    OdpowiedzUsuń