sobota, 12 kwietnia 2014

#5 Pretty Little Liars. Tajemnice Ali



Tytuł: Pretty Little Liars. Tajemnice Ali
Autorka: Sara Shepard
Liczba stron: 299
Wydawnictwo: Otwarte
Oryginalny tytuł: Ali's Pretty Little Lies


Kolejny dodatek do kultowej serii Pretty Little Liars. Powinnam zacząć od tego, że osoby, które nie doszły jeszcze gdzieś do ok.9-10 tomu, gdy jest już przedstawiona sytuacja z bliźniaczkami nie powinny tego czytać, bo to może być dla nich za duży szok. 

Po przeczytaniu sekretów liczyłam na coś podobnego, coś nie związanego z serią, jednak wyjątkowego i wciągającego. I niestety się zawiodłam. Książka opisuje nam sytuacje jakiś czas od zamiany miejsc aż do śmierci Courtney, która podszywa się pod Ali.

Tytuł Tajemnice Ali. Nie wiem jak wam, ale to mi się kojarzy z jakimiś mrocznymi lub żenującymi sekretami jak to już w Pretty Little Liars bywa. A co znajduje w środku książki? Wszystko co było powiedziane o Ali i Courtney w całej serii. Mam wrażenie jakby Sara skopiowała po prostu do nowego dokumentu to co już pisała w poprzednich tomach, lekko przerobiła, troszkę dodała i bum. Kasa leci, a nic nowego się nie dowiadujemy.

Jednym ogromnym plusem jest to, że po przeczytaniu książki wszystko mi się poukładało w głowie. Gdy zaczęto opisywać w normalnej serii sytuacje z bliźniaczkami mój mózg próbował to zrozumieć, a gdy odkładałam książkę, próbowałam wszystko uporządkować, lecz ostatecznie kończyło się na jednym, wielkim "Co?". Dzięki tej książce właśnie wszystko mam już uporządkowane i jestem z tego bardzo szczęśliwa :)

Jednym z moich ulubionych wątków w tej książce był romans Ali z Nickiem. Wtedy Ali mogła być kompletnie sobą i nie przejmować się niczym. Jednak coś (nie powiem co, bez spoilerów ;)) się zdarzyło i nagle wszystko runęło i to po bardzo ważnym momencie. 

Co do czytania. Czyta się ją bardzo przyjemnie i szybko. Choć całą książkę miałam myśl "Kiedy umrze?Kiedy umrze? O! Idealny moment żeby umarła", ponieważ lubuję się w śmierciach bohaterów książek jak i seriali bądź filmów. I aż do końca książki była we mnie iskierka nadziei, że może zaraz się dowiem czegoś o czym jeszcze nie wiem. Niestety zawiodłam się.

"Na jednej z karteczek zobaczyła słowo "manipulator". Definicja: ktoś, kto z niskich pobudek próbuje kontrolować innych za pomocą perswazji lub oszustwa. Manipulator może udawać przyjaźń i zmuszać durgą osobę, by zrezygnowała ze swojej autonomii"

Niestety nie mam jak się dużo rozpisać o tej książce, ponieważ, jak już wspomniałam, wszystko już było w innych częściach, nic mnie nie zaszokowało, a jedynie uporządkowało. Więc jeśli tak jak ja, macie mętlik w głowie co do sprawy bliźniaczek, gorąco wam polecam tą książkę, a wszystko się wyjaśni :)

Ocena: 6/10

2 komentarze:

  1. Książkę już czytam i jest naprawdę ciekawa, ale wydaje mi się, że seria powinna się już skończyć, bo wszystko jest już zbyt zamotane. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie znam tej serii. I chyba, nie zacznę, bo książek jest za dużo, by każdą po kolei kupować. Za to rozpoczęłam przygodę z twórczością autorki od tej nowszej serii, tzn "The Lying Game" i przyznam, że jestem pod wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń