wtorek, 3 czerwca 2014

#13 Przysięga Smoka

Tytuł: Przysięga Smoka
Tytuł Oryginalny: Dragon's Oath
Autorki: P.C. Cast oraz Kristin Cast
Liczba stron: 157
Wydawnictwo: Książnica

Dodatek do serii Dom Nocy. Opowiada o początkach miłości Smoka Lankforda oraz Anastasii. Jak się poznali, jakie przeszkody stanęły na drodze ich miłości i czemu ten wątek jest tak ważny w całej serii o przygodach młodej wampirzycy Zoey i jej przyjaciołach? Wszystko w tym tomie.

Ogólnie to cała seria Dom Nocy gdzieś po 5 tomie zaczęła się robić monotonna, a co za tym idzie-nudna. Wszystko toczyło się w ten sposób: problem, walczą, ktoś zabija Zoey, Zoey zmartwychwstaje i zabija tego kto ją wcześniej zabił + kolejny problem. I tak w kółko. Dosyć nudnawe. No ale ze mną już jest tak, że nawet jeśli nie podoba mi się jakaś seria to i tak muszę ją dokończyć, bo potem się jakoś dziwnie czuję. A że ostatnio byłam w bibliotece i zobaczyłam tą książkę to jakoś mnie tak wzięło żeby dokończyć tą seria, w końcu po Przysiędze Smoka są jeszcze 2 inne książki-coś o Lenobii i Neferet. Kiedyś nadrobię, ale co do tej książki. Ten dodatek na prawdę mnie zaskoczył. Myślałam, że to będzie dalej takie nudne, a tu się bardzo ciekawa opowieść utworzyła. Czuję, że P.C. oraz Kristin włożyły to więcej serca niż w resztę, która powstała chyba po prostu dla kasy. Na wstępie mamy przypomnienie sceny z ostatniego tomu jak Smok siedzi przy płonącym ciele Jacka. Wtedy myślałam, że reszta książki też będzie z perspektywy Bryana, a tu się okazało, że była opowiadana oczami Anastasii co mi się bardzo podobało. 

"Honoru i prawości nie wygrywa się na zawodach.
Zdobywa się je w życiu poświęconym
tym ideałom." 

Interesował mnie moment jak Smok i Anastasia się poznali. Bardzo ciekawy moment sobie znaleźli, ale zdradzać nie będę :) Później ogólnie mamy jakie przeszkody stanęły na ich drodze. Główną było oczywiście to, że Anastasia była profesorką, a Smok wtedy jeszcze adeptem, czyli kimś, kto został naznaczony, ale nie przeszedł jeszcze Przemiany w wampira. Od razu mi się to skojarzyło z inny podobnym wątkiem w tej serii. Jak ktoś czytał to zapewne pamięta Zoey, która umawiała się z nauczycielem literatury. Tylko, że ona została przez niego oszukana, a Smok był zbyt idealny by takie coś zrobić swojej kapłance. 

Książka bardzo leciutka, przeczytałam w jeden dzień. Nie czułam, że jest to nie wiadomo jakie arcydzieło, ale jako odskocznia od ostatniej słabej książki (druga część Scarlett) jak najbardziej dobra. Nie wiem jakim słowem innym niż 'lekka' ją opisać. Szczerze to chyba pierwsza książka, którą się tak czytało. Nie musiało się przy niej myśleć ;) Nie ma wielu postaci, które musielibyśmy pamiętać, akcja powolna, ale nie taka, że się nic kompletnie nie dzieje. Było to tempo akcji idealne-nie było szoków, ale też nudy. Choć dalej nie uważam tej książki za wielkie dzieło. To jest po prostu jedna z tych książek, które są po prostu dobre. Dobre i tyle. Parę razy podczas jej czytania uśmiechnęłam się z powodu komicznej sytuacji bądź jakiegoś miłego zachowania ze strony Bryana bądź Anastasii.

Musicie wybaczyć, ale ja naprawdę nie potrafię się rozpisać o tej książce. Właściwie książeczce, bo 157 stron to doprawdy maleństwo :) Jeśli tak jak ja straciliście nadzieję w serie Domu Nocy, nie ważne na którym tomie jesteście, sięgnijcie po tą książkę, która jest naprawdę dobrą odskocznią od tej całej monotonnej serii. Lekka i dobra książka. Czy można coś chcieć więcej? c:

Ocena: 9/10

6 komentarzy:

  1. Czytałam siedem części ,,Domu Nocy" i niezbyt mi się podobało, więc raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam książki ani serii Domu Nocy. Lubię takie klimaty :). Niestety na razie muszę zająć się czytaniem notatek na uczelnię :(.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam ją kiedyś i bardzo mnie się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam ani jednej części z serii "Dom nocy" i myślę, że raczej już nie przeczytam, bo staram sie sięgać po trochę inną literaturę. Jednak nie mogę odmówić Twojej recenzji tego, że nie brzmi zachęcająco bo brzmi! Jakbym była ciut młodsza to bym się skusiła... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej serii, jednak na razie jakoś mnie do niej nie ciągnie :/
    Jednak Twoja recenzja naprawdę zachęca, więc może kiedyś... :)

    OdpowiedzUsuń