sobota, 28 czerwca 2014

#19 Osobliwy Dom Pani Peregrine

Tytuł: Osobliwy Dom Pani Peregrine
Tytuł oryginalny: Miss Peregrine's Home For Peculiar Children
Autor: Ransom Riggs
Liczba stron: 389
Wydawnictwo: Media Rodzina

Życie Jacoba nie zapowiadało się ekscytująco. Pogodził się z myślą, że nigdy nie zostanie odkrywcą i nigdy nie będzie miał wielu przyjaciół. Ważne miejsce w jego życiu zajmował dziadek. To on najbardziej mu imponował i to on opowiadał mu najlepsze historie na dobranoc o pogodnym sierocińcu na walijskiej wysepce, ukrytym przed złem, wojną i potworami… Aż pewnego dnia dziadek Portman umarł w niejasnych okolicznościach. I wtedy wszystko się zaczęło…

Jacob wyrusza na odciętą od świata wyspę, by zgłębić jej tajemnice. Czy zmierzy się z potworami ze swoich snów? Czy osobliwe dzieci ze starych fotografii naprawdę istniały? Co jest bajką, a co prawdą? Co jest faktem, a co urojeniem? 

Książka zaczyna się od opowieści dziadka Jacoba o jego dzieciństwie, które spędził w sierocińcu. Czytając sam początek książki przechodził mnie dreszcz na plecach, a świetne zdjęcia dodawały tej książce jeszcze charakteru. W połowie książki zaglądnęłam na sam koniec i przeczytałam, że wszystkie fotografie są oryginalne. Zatkało mnie. Jak to możliwe, że zdjęcie dziewczynki, która lewituje (okładka) jest prawdziwe? 

"I ruszyłem przed siebie kompletnie bez celu.
Czasem trzeba po prostu wyjść na zewnątrz."

Osobliwy Dom Pani Peregrine dostałam na urodziny za co bardzo dziękuję moim koleżanką ;) Książka mnie zaintrygowała przez okładkę, która jest w stylu rzeczy z American Horror Story, czyli jednego z moich ulubionych seriali. Nie możecie powiedzieć, że okładka nie jest piękna. Po prostu się nie da.

Osobliwe dzieci są ciekawymi osobami. Każdy z nich ma inny talent, coś osobliwego. Moi ulubieni osobliwcy to Olive (dziewczynka z okładki) oraz Emma, która potrafi zrobić kuleczki ognia na swoich dłoniach. Na szczęście Emma często występuje w tej książce co mnie bardzo cieszy :)

Książka jest naprawę idealna. Dreszczyk emocji przez całą książkę, sami próbujemy rozwiązać zagadkę sierocińca z Jacobem i nie mamy jak się oderwać od książki. Zacznijcie czytać, a obiecuję, że będzie problem z odejściem od niej. 

"Kurczowo czepiamy się naszych fantazji, dopóki
cena wiary w nie nie okaże się zbyt wysoka."

Zakończenie mnie zaskoczyło. Czegoś w nim brakuje. Wydaje się jakby miała być druga części, ale na pewno jej nie będzie. Zostajemy z wielkim pytaniem. Zostaje tylko samemu wymyślić jakieś zakończenie, bo nie mamy co liczyć na autora.

Szukając w internecie czegoś o książce znalazłam informacje o filmie. Tak, ma być ekranizacja Osobliwego Domu Pani Peregrine! Nawet nie wiecie jak się cieszę. Może ciekawi was kto będzie reżyserem? Kolejna niespodzianka - Tim Burton! Strzał w dziesiątkę. Film ma się pojawić w połowie lipca 2015 roku, a w Polsce pod koniec lipca. Ustawiam sobie już odliczanie na telefonie i na pewno pójdę do kina ;)

"Kiedyś marzyłem o ucieczce przed zwykłym życiem, ale tak naprawdę moje życie nigdy nie było zwyczajne. Po prostu nie zauważałem jego niezwykłości."

Podsumowując, książka jest ciekawa, wciągająca, tajemnicza, poruszająca. Idealna po prostu. Fotografie zamieszczone w środku przyciągają wzrok każdego. Dzięki nim książka jest wyjątkowa i łatwiej nam wyobrazić sobie postacie, miejsca w książce. Zachęcam was gorąco do przeczytania tej książki. Lekka i ciekawa, czyli idealna na wakacje :)

Ocena: 10/10

Jak tam wasze zakończenie roku? Była impreza na rozpoczęcie wakacji? :) Ja otrzymałam świadectwo z paskiem, a po całej uroczystości udałam się z koleżankami na ognisko nad wodą. Było super. A jak wy spędziliście wczorajszy dzień? :)

PS. Na zachętę jedno zdjęcie z książki ;)

6 komentarzy:

  1. Dobrze ze już mam tra książkę od ciebie, przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już bardzo dawno temu zainteresowała mnie ta książka, jednak zupełnie o niej zapomniałam. Recenzja bardzo fajna, a zdjęcie na końcu pozostanie na dłużej w mojej pamięci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam jej ale bardzo mnie nią zaciekawiłaś. Chętnie bym ją przeczytała bo lubię takie książki :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko brzmi bardzo ciekawie, ale jakoś nie ciągnie mnie do tej książki :) Możliwe, że przeczytam "Osobliwy..." jak się natknę, ale jakoś specjalnie tego nie planuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomimo pozytywnej recenzji zdecydowanie podziękuję za tę książkę :D
    Przy okazji zapraszam do mnie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa jestem tej ksiażki, ale filmu chyba bardziej, bo zapowiada się ciekawa produkcja :)

    OdpowiedzUsuń